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Fixed & mobile communications and internet

For many, a life without the internet, mobile phones and telephones is no longer conceivable. Online shopping with a laptop or smartphone from the sofa at home is also convenient. But what to do if there are problems?

For many, a life without the internet, mobile phones and telephones is no longer conceivable. Online shopping with a laptop or smartphone from the sofa at home is also convenient. But what to do if there are problems with the service provider? Or if you have a rude awakening after shopping online, for example, because the designer jacket you have ordered does not arrive or the one-time purchase turns out to be a subscription?

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Our experts can advise you on the following topics, for example:

  • Excessive bills for fixed, mobile or internet contracts
  • Cancellation /termination of contracts, complaints
  • Charges from third-party providers on the mobile phone bill
  • Agreed service is not provided, for example, due to insufficient internet speed or faulty products
  • Problems when purchasing goods and services on the internet, for example, through subscription traps or fake shops

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You describe your case to our advisers and then receive individual legal assistance. In many cases this will help you to assert your rights independently.

In-person advice: EUR 15.00 (30 minutes)
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Kündigung von Handy- und Internetverträgen

Terminating your mobile phone contract & co. cleverly

Are you dissatisfied with your mobile or Internet service provider or have you found a cheaper offer? If yes, then you must terminate your contract.

Infothek Illustration Drittanbieter Giulia Cappello VZB

Third-party providers: how can you protect yourself?

Were you shocked by your last mobile phone bill? Don’t understand how the bill suddenly got so high? Perhaps it’s because of an unsolicited phone scam subscription. Find out here how subscription scams work and what you can do about them.

Eine Studentin googelt nach einer Antwort

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Ein Mann fährt auf einem Lastenfahrrad

Verkaufsstopp bei Babboe: Zwei weitere Modelle sind betroffen

Die niederländische Behörde für Lebensmittel- und Verbrauchsgütersicherheit hatte im Februar den Verkauf von Lastenrädern der Marke Babboe gestoppt. Da bei einigen Modellen Sicherheitsmängel vorlagen, die zum Teil in Rahmenbrüchen endeten, muss sich der Lastenfahrrad-Hersteller nun mit strafrechtlichen Ermittlungen auseinander setzen.
Eine Arztrechnung liegt auf dem Tisch, darauf ist ein Stethoskop abgelegt.

Kassenleistung als IGeL verkauft: Zwischenauswertung Verbraucheraufruf

Verbraucher:innen müssen immer wieder für Kassenleistungen zahlen – das zeigt die Zwischenauswertung des Verbraucheraufrufs „Beim Arztbesuch unnötig zur Kasse gebeten?“. Der vzbv fordert: Die Bundesregierung muss die Rechte von Patient:innen stärken!
Düstere Schwarz-Weiß-Aufnahme eines Mannes, der vor einem Laptop sitzt

Betrug: Phishing-Mails und falsche SMS von Ministerien und Behörden

Aktuelle Entwicklungen machen sich Kriminelle schnell zu Nutze. So auch zu den Themen Inflation, Energiekrise und nationale Sicherheit. Der Betrug kommt per SMS, E-Mail oder auf falschen Internetseiten. In diesem Artikel warnen wir vor verschiedenen aktuellen Betrugsmaschen.